Att anordna en stor fest med mat, sång, dryck, dans, musik, uppträdande mm. mm gör sig naturligtvis inte själv. Linköping Lindy Dancing Team har en jubileumskommitté som planerar och administrerar hela vår jubileumsfest. De jagar förstås oss andra för att vi skall göra våra uppgifter så att allt ska ros i hamn i tid. Det är ju mycket som skall göras innan den stora dagen.
Men också du kan göra en insats. Många personer som hjälper till gör att de viktiga planerarna och samordarna kan se till att fungerar istället för att göra arbetet själva. På så vis ökar chanserna mångfalt att allt skall flyta så bra som det bara går. Särskilt gäller detta förstås på själva Dagen.
Nedan ser du en lista på aktiviteter som jubileumskommittén skulle vilja ha hjälp med. Ser du en lucka som du skulle kunna tänka dig att fylla så hör av dig till kommittén. Titta gärna hit igen, vi fyller på med aktiviteter vartefter vi kommer på dom.
Vad? | Ansvarig | Hur många? | Vilka mer? | ? |
Inköp av läsk, öl, cider alkoholfritt vin, vtn | Lelle | 2 | Sofia | OK |
Iordningställa lokalen uppställning av bord och stolar,förmiddagen | Dag | 8 | Kerstin, Torbjörn, Magnus B, Katarina, Inger K, Lars-Åke, Anders C | OK |
Dukning och dekoration, förmiddagen | Marie | 5 | Kerstin, Dag | |
Avprickning entrén kl 18.00 | Tomas C | 4 | Irené E, Anders & Monica | OK |
Avprickning eftersläpp kl 20.30 | Tomas C | 2 | Irené E | OK |
Välkomstdrink (cider el liknande + snacks) | Joe | 4 | Eilert, Annika, Karin | OK |
Påfyllning av mat vid buffén och allting runt omkring maten | Inhyrd personal | OK | ||
Framplockning av tårta mm, eller 3 personer | Inhyrd personal | OK | ||
Tömma borden efter maten | Torbjörn | 4 | Lars-Åke, Maria, Katarina | OK |
Bortplockning av bord och stolar inför dansen, alla | Lars-Åke | 5 | Maria, Torbjörn, Magnus Borg | |
Plocka undan och städa efter festen | Ulla-Maj | 10 | Lars-Åke, Thomas |